Obchodní podmínky
Tyto obchodní podmínky byly platné do 31.08.2023
Pro vaši lepší orientaci v dlouhých obchodních podmínkách jsme vybrali několik důležitých bodů, které vám usnadní nákup na našem e-shopu, zjednodušené obchodní podmínky. Doporučujeme vám si je pročíst, nejsou zde obvyklé právní řeči, ale docela podstatné informace.
ZJEDNODUŠENÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Nákup a platba
Za závaznou objednávku považujeme její realizaci přes webové rozhraní (čl. 1.). Pro dodání zboží je nutné nejdříve vybrat způsob zaplacení objednávky a to buďto převodem na účet, dobírkou či jiným způsobem, jenž obchod umožňuje, v hotovosti při osobním odběru zboží v Praze) (čl. 4.).
V případě zvolení platby převodem bude objednávka expedována po připsání platby na náš účet. Prosíme, dbejte na uvedení variabilního symbolu (čísla objednávky) pro správné spárování platby.
Pro slovenské zákazníky nabízíme platbu dobírkou v případě využití přepravců GLS a Zásilkovna. Dále je možné uhradit zboží bankovním převodem v eurech na náš slovenský účet u Fio banky, která používá slovenský bankovní kód 8330 resp. BIC/SWIFT FIOZSKBAXXX. Za tento převod zaplatíte poplatek své bance jako za každý jiný převod v rámci Slovenska (tj. nic, nebo pár centů). Tento způsob platby je pro klienty ze Slovenska nejefektivnější volbou. Dále je možno uhradit zboží platební kartou přes internet (bez poplatků na straně zákazníka).
Čísla bankovních účtů najdete v kontaktech.
Fakturace
Spolu se zbožím obdržíte fakturu (daňový doklad) na celou částku zboží. Naše společnost je plátcem DPH (čl. 4.).
Možnost vrácení zboží
Pokud jste spotřebitel a nejste se zbožím z jakéhokoliv důvodu spokojeni, můžete nám ho vrátit do patnácti dnů od převzetí. Lze ho přinést osobně k nám do Římské 20, Praha 2 a nebo poslat poštou (čl. 5.).
Pokud zboží vracíte zpět, prosíme vás o sepsání Vrácenky. Díky Vrácence své peníze dostanete rychle zpět. Na Vrácence uveďte číslo vašeho bankovního účtu a budeme rádi, když uvedete i důvod, proč zboží vracíte. Zboží můžete samozřejmě vrátit i bez Vrácenky, nicméně s ní nám zjednodušíte postup a sobě urychlíte vyřízení vrácení peněz.
Doprava, zaslání zboží
Zboží, které je skladem, je obvykle odesláno ten samý či následující pracovní den po zadání objednávky na obchodu. V případě, že hodnota vaší objednávky převýší 1000 Kč, je doprava po České republice zdarma prostřednictvím České pošty a Zásilkovny. Pro objednávky do 1000 Kč resp. do 5000 Kč u přepravce GLS, je pro tuzemské adresy účtováno poštovné 90 - 100 Kč dle přepravce. Pro zahraniční destinace je poštovné přes vybrané přepravce zdarma, pokud hodnota objednávky překročí 100 €, jinak je přičteno poštovné 3,6 - 5 € dle vámi vybraného přepravce. Pokud by byl obal zásilky roztržený nebo jinak poškozený, upozorněte na to při přejímce zboží pracovníka pošty či kurýrní služby a žádejte o zapsání této skutečnosti, aby bylo možno reklamovat případnou ztrátu či poškození zboží (čl. 6.).
Na vaši výslovnou žádost můžeme použít i jinou přepravní službu, pak jdou náklady na vrub kupujícího (čl. 6.).
Nejenom pro pražské zákazníky existuje také možnost objednané zboží osobně vyzvednout a zaplatit hotově v prodejně firmy na adrese Římská 20, Praha 2, Česká republika. Podrobné informace o možnostech osobního vyzvednutí jsou v sekci kontakty.
Rezervace zboží (osobní odběr)
Objednané zboží, které je skladem, rezervujeme pro osobní odběr po dobu jednoho týdne (sedmi dní). V případě, že si zákazník zboží do této doby nevyzvedne a nezaplatí, objednávka se automaticky ruší a zboží je postoupeno dalšímu zákazníkovi. Týdenní lhůta může být na základě dohody obou stran prodloužena. Zde najdete všechny kontaktní informace.
Reklamace a záruka
Na každé zboží poskytuje výrobce dva roky záruku, na vybrané druhy zboží navíc další tři roky servisní záruky. V případě, že máte se zbožím nějaké problémy, doporučujeme nás první kontaktovat emailem na reklamace@ariga.cz, mnohdy se vše podaří vyřešit radou. V rámci základní dvouleté záruky vyřizujeme záruční opravy spotřebitelům do 30 dní, podnikatelům do 60 dní, v rámci případné dodatečné tříleté záruky pak do 60 dnů všem zákazníkům. Zboží stačí zaslat, nebo osobně zanést spolu s důkazem o nákupu zboží a popisem závady na adresu naší prodejny Římská 526/20, 120 00 Praha 2, Česká republika. Zboží vám bude po vyřízení opravy zasláno zpět (čl. 7.).
Upozorňujeme vás předem, že zboží s viditelným mechanickým poškozením, jako je třeba rozbité sklíčko, poškozený povrch, nebude opraveno v rámci záruky. Záruka se vztahuje pouze a výhradně na vady materiálu či funkčnosti zaviněné výrobcem, nikoliv na běžné opotřebení způsobené používáním.
Tělo a sklíčko svítilen je vyrobeno z kvalitních materiálů, ale může se poškrábat či poškodit. Na toto běžné opotřebení se záruka nevztahuje. Otevření hlavy svítilny či jiných zapečetěných částí mimo autorizovaný servis znamená ztrátu záruky.
Spotřebitele v případě některých záručních oprav upozorňujeme separátní zprávou na fakt, že některé záruční opravy mohou být provedeny pouze přímo u výrobce, což kvůli zasílání do zahraničí může prodloužit dobu, po kterou svítilnu nebude moci používat. V případě potřeby se proto prosím informujte na možnost zapůjčení náhradní svítilny.
Pozáruční opravy
Po předchozí dohodě zajišťujeme i pozáruční opravy svítilen značky Fenix.
Ochrana soukromí
Nebudeme vám dělat nic, co bychom nechtěli, aby někdo dělal nám. Proto jsme vypracovali naše Zásady zpracování osobních údajů přesně podle požadavků Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR).
OBCHODNÍ PODMÍNKY
obchodní společnosti
ARIGA s.r.o.
se sídlem Holečkova 2282/76, Praha 5, 150 00
identifikační číslo: 25130293
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 52213
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese b2b.ariga.cz
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti ARIGA s.r.o., se sídlem Holečkova 2282/76, Praha 5, 150 00, Česká republika, identifikační číslo: 25130293, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 52213 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „spotřebitel“, společně s níže definovaným podnikatelem dále rovněž „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese b2b.ariga.cz a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2 Obchodní podmínky se vztahují i na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou či fyzickou osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (dále jen „podnikatel“, společně s výše definovaným spotřebitelem dále rovněž „kupující“).
1.3 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4 Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1 Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2 Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4 Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5 Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6 Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1 Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2 Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3 Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží a nákladech spojených se zvoleným způsobem úhrady kupní ceny.
3.4 Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží a nákladech spojených se zvoleným způsobem úhrady kupní ceny zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5 Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.6 Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7 Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.8 Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušili kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).
3.9 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1 Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Římská 526/20, Praha 2, 120 00, Česká republika;
- v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 100300/2010 (pro platby v Kč v ČR) a IBAN: SK78 8330 0000 0000 0080 0200, BIC/SWIFT FIOZSKBAXXX (pro platby v EUR na Slovensku) vedený na společnost ARIGA s.r.o. (dále jen „účet prodávajícího“);
- bezhotovostně platební kartou MasterCard, Maestro, VISA a VISA Electron
4.2 Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží a náklady spojené se zvoleným způsobem úhrady ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží a náklady spojené se zvoleným způsobem úhrady.
4.3 V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4.4 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího. V případě bezhotovostní platby je zboží odesláno kupujícímu až po uhrazení celé kupní ceny.
4.5 Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.6 Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.7 Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
4.8 Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1 Spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy na dodávku zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
5.2 Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do patnácti (15) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího svitilny@ariga.cz.
5.3 V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.4 V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od spotřebitele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od spotřebitele přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté spotřebitelem již při vrácení zboží spotřebitelem či jiným způsobem, pokud s tím spotřebitel bude souhlasit a nevzniknou tím spotřebiteli další náklady. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.5 Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku spotřebitele na vrácení kupní ceny.
5.6 V případech, kdy má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží spotřebitelem. V takovém případě vrátí prodávající spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený spotřebitelem.
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1 Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2 Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
6.3 V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.4 Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a vůči spotřebiteli dále § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů). Dle těchto ustanovení se řídí i rozsah základní dvouleté záruky za jakost, kterou výrobce (a přeneseně tak i prodávající) poskytuje kupujícímu na veškeré prodávané zboží a která počíná běžet dnem předání a převzetí zboží kupujícím, resp. dojitím zboží do místa určení při odeslání zboží prodávajícím.
7.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3 Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4 Projeví-li se vada zboží zakoupeného spotřebitelem v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
7.5 Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání či prostřednictvím elektronické pošty na adrese reklamace@ariga.cz. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží a požadovanou potřebnou součinnost, zejména umožnil prodávajícímu přezkoumat reklamované zboží.
7.6 Kupující je povinen prokázat nákup zboží (například dokladem o koupi nebo sériovým číslem, kterým bylo zboží opatřeno při jeho prodeji a které se shoduje se záznamem v elektronickém systému prodávajícího). Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
7.7 Prodávající spotřebiteli vydá po rozhodnutí o reklamaci dle čl. 7.8 níže písemné potvrzení v podobě listiny či e-mailu o tom, kdy spotřebitel reklamaci učinil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Prodávající dále vydá spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně případného potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
7.8 Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace spotřebitele včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Je-li kupující podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 60 dnů ode dne uplatnění reklamace. O vyřízení reklamace prodávající vyrozumí kupujícího bez zbytečného odkladu v rámci výše uvedené lhůty.
7.9 Na vybrané druhy zboží specifikované prodávajícím ve webovém rozhraní obchodu (např. na stránce záruční podmínky Fenix) přebírá prodávající dodatečnou tříletou záruku za jakost, která počíná plynout bezprostředně po skončení základní dvouleté záruky za jakost. Jediným nárokem kupujícího vůči prodávajícímu v rámci této dodatečné tříleté záruky je bezplatné provedení opravy vadného zboží. Prodávající se zavazuje o reklamaci v rámci trvání dodatečné tříleté záruky za jakost rozhodnout ve lhůtě 60 dnů ode dne uplatnění reklamace. Ostatní nároky kupujícího, tzn. dodání nového zboží, sleva z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy jsou v rámci trvání dodatečné tříleté záruky vyloučeny.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1 Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2 Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
8.3 Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
8.4 Prodávající není ve vztahu ke spotřebiteli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.5 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Česká republika, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8.6 Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.7 Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1 Ochrana osobních údajů ve vztahu ke kupujícímu je upravena v souladu s Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR). Její konkrétní podobu obsahuje dokument Zásady zpracování osobních údajů.
10. DORUČOVÁNÍ
10.1 Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou kupujícím v objednávce.
10.2 Zpráva je doručena:
- v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem,
- v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem,
- v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít,
- v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1 Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
11.2 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
11.3 Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
11.4 Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy.
11.5 Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Římská 526/20, Praha 2, 120 00, Česká republika, adresa elektronické pošty svitilny@ariga.cz, telefon +420 734 793 444.
V Praze dne 31. srpna 2018
PŘÍLOHA OBCHODNÍCH PODMÍNEK
Vzorový formulář pro odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy si můžete stáhnout ZDE.
1. Úvodní ustanovení a základní pojmy
1.1. Podmínky
Tyto obchodní podmínky společnosti ARIGA s.r.o., IČO: 251 30 293, se sídlem Holečkova 2282/76, Smíchov, 150 00 Praha 5, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 52213 upravují práva a povinnosti Stran vzniklé v souvislosti se Smlouvou, kterou Prodávající uzavře s Kupujícím prostřednictvím Webových stránek, e-mailem nebo po telefonu. Podmínky se vztahují pouze na Kupující – podnikatele.
1.2. Zkratky
Není-li uvedeno jinak, mají tyto výrazy uvedené v těchto Podmínkách s velkým písmenem tento význam:
- Cena: je cena, kterou je Kupující povinen Prodávajícímu za Zboží zaplatit.
- Kupující: je strana kupující, která uzavírá s Prodávajícím Smlouvu jako podnikatel.
- Občanský zákoník: zákon č. 89/2012, Sb., občanský zákoník, ve znění posledních předpisů.
- Podmínky: jsou tyto obchodní podmínky, které mezi Stranami upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy.
- Prodávající: je prodávající strana Smlouvy, společnost ARIGA s.r.o., IČO: 251 30 293, se sídlem Holečkova 2282/76, Smíchov, 150 00 Praha 5, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 52213.
- Smlouva: je kupní smlouva, kterou mezi sebou Strany uzavírají.
- Strany: jsou smluvní strany Smlouvy, tedy Prodávající a Kupující.
- Webové stránky: jsou webové stránky Prodávajícího dostupné na b2b.ariga.cz anebo jeho jazykových mutacích.
1.3. Podmínky a Smlouva
Podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy. V případě rozporu mezi Podmínkami a Smlouvou mají přednost ujednání obsažená ve Smlouvě. Tyto Podmínky jsou v českém jazyce a v českém jazyce se uzavírá i Smlouva. Smlouva a Podmínky se řídí českým právem. Pokud vztah založený Smlouvou (včetně Podmínek) obsahuje zahraniční (mezinárodní) prvek, pak si Strany sjednaly, že vztah se řídí českým právem.
2. Uživatelský účet
2.1. Uživatelský účet
Prostřednictvím uživatelského účtu registrovaného na Webových stránkách může Kupující provést Objednávku tak, jak je definovaná v odst. 3.2 Podmínek. Uživatelský účet (registrace ze strany Kupujícího) však k vytvoření Objednávky není nutný. Prodávající nicméně automaticky vytvoří uživatelský účet každému, se kterým uzavře Smlouvu jakýmkoliv způsobem.
2.2. Údaje v uživatelském účtu
Pokud si Kupující uživatelský účet zakládá, je při jeho registraci povinen uvádět pravdivé a správné údaje. Je rovněž povinen všechny údaje při jakékoliv změně aktualizovat. Údaje uvedené v uživatelském účtu nebo v objednávce považuje Prodávající za správné a pravdivé.
2.3. Partnerský program
Po registraci a založení uživatelského účtu může Prodávající Kupujícího kontaktovat a nabídnout mu účast v partnerském programu s výhodnějšími cenami. Při zvážení, do jaké kategorie podmínek programu bude Kupující zařazen, zohlední Prodávající tato kritéria: odběr Kupujícího, existenci prodejny či showroomu Kupujícího, dobré jméno Kupujícího, šíři prodejní sítě Kupujícího, platební historii Kupujícího, shodu s cílovou skupinou Kupujícího a Prodávajícího a další. V případě změny kritérií na straně Kupujícího, porušení Podmínek, ale i v jiných odůvodněných případech, je Prodávající oprávněn i bez předchozího upozornění rozhodnout o změně kategorie partnerského programu, do které je Kupující zařazen, případně o vyloučení z partnerského programu.
2.4. Bezpečnost uživatelského účtu
Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen ohledně přístupových údajů zachovat mlčenlivost a nesdělovat přihlašovací údaje třetí osobě.
2.5. Přístupnost uživatelského účtu
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být nepřetržitě dostupný, zejména pak s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
3. Objednávka a uzavření Smlouvy
3.1. Inzerované Zboží, limit Objednávky
Zboží inzerované na Webových stránkách má především informativní charakter. Prodávající není povinen ohledně tohoto Zboží uzavřít s Kupujícím Smlouvu. Prodávající je oprávněn určit množstevní limit objednaných kusů Zboží pro jednoho Kupujícího v určitém časovém období v závislosti na dostupnosti skladových zásob.
3.2. Objednávka
Zboží je možné objednat prostřednictvím formuláře na Webových stránkách, který obsahuje informace o charakteru Zboží, Ceně, způsobu úhrady Ceny a dále o požadovaném způsobu dodání Zboží a o jiných nákladech s tím spojených („Objednávka“). Před odesláním Objednávky může Kupující libovolně kontrolovat a případně měnit jakékoliv údaje. Objednávku Kupující odešle kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Údaje uvedené v Objednávce považuje Prodávající za správné. Odesláním Objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami a zavazuje se se jimi řídit. Přijetí Objednávky potvrdí Prodávající Kupujícímu e-mailem, okamžikem odeslání takového potvrzení je Smlouva uzavřena.
3.3. Objednávka e-mailem nebo telefonicky
Objednávku může Kupující ve výjimečných případech vytvořit i telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu, v takovém případě zašle Prodávající Kupujícímu e-mailem nabídku (která obsahuje Zboží, Cenu, náklady na dodání) spolu s těmito Podmínkami a Kupující tyto Podmínky odsouhlasí prostřednictvím e-mailu. Smlouva je v takovém případě uzavřena okamžikem, kdy je Prodávajícímu doručeno potvrzení e-mailem, že Kupující s nabídkou souhlasí. Pokud Kupující zašle Prodávajícímu nabídku zpět se změnami, s výhradou anebo s nepodstatnou odchylkou, nepovažuje se to za přijetí nabídky; takové změny či výhrady podléhají souhlasu Prodávajícího.
3.4. Změna Smlouvy
V případě, že je to nutné z důvodu omezených skladových zásob, Prodávající oznámí Kupujícímu, že mu a) dodá nižší množství Zboží, než si Kupující objednal, anebo b) navrhne Kupujícímu jinou alternativní variantu Zboží. V případě, že Kupující s jednou z možností souhlasí, mění se Smlouva a počet či druh objednaného Zboží okamžikem doručení takového souhlasu Prodávajícímu. V případě, že se změnou Kupující nesouhlasí, má právo od Smlouvy odstoupit. Strany se také mohou dohodnout na pozdějším dodání chybějícího zboží nebo celé zásilky.
3.5. Údaje v Objednávce
V Objednávce je Kupující povinen uvádět pravdivé a úplné informace; v případě sdělení neúplných nebo nepravdivých informacích Prodávající neodpovídá za tím způsobenou škodu. Kupující je odpovědný za aktualizaci všech svých údajů a v případě jejich změny je povinen takovou změnu oznámit, pokud to ještě může mít na Smlouvu vliv. V případě, že Kupující Prodávajícímu změny neohlásí, a Zboží tak přebere například osoba neoprávněná, nese Kupující veškerá rizika s tím spojená.
4. Platební podmínky
4.1. Cena
Na Webových stránkách je uvedena Cena Zboží včetně DPH a veškerých dalších daní a poplatků. Prodávající je plátcem DPH.
4.2. Chyba v Ceně
Pokud by došlo ke zjevné chybě v uvedené Ceně (např. Zboží, které na Webových stránkách Prodávající inzeruje za méně než 10 % ceny obvyklé), není Prodávající povinen Zboží s takto zjevně chybně uvedenou Cenou dodat a v případě, kdy již byla uzavřena Smlouva s takto chybnou Cenou, je Prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit. O chybě Prodávající bez zbytečného odkladu informuje Kupujícího a zašle mu na e-mail změněnou nabídku. Ta se považuje za nový návrh Smlouvy, Smlouva je pak v takovém případě uzavřena až potvrzením Kupujícího, že s novou Cenou souhlasí.
4.3. Možnosti platby
Cenu je možné uhradit způsoby uvedenými zde.
4.4. Zálohy
Prodávající si může vyžádat u Kupujícího zálohovou platbu ve výši, kterou určí Prodávající. Zpravidla jde o 50 % z Ceny v rámci dodávek, které výrazně převyšují skladovou zásobu Prodávajícího, a 100 % z Ceny, pokud má být Zboží pro splnění Smlouvy vyrobeno.
4.5. Bezhotovostní platby
V případě, kdy Kupující hradí Cenu bezhotovostně, považuje se Cena Zboží za zaplacenou okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího nebo doručením potvrzení o provedení transakce. V případě úhrady bankovním převodem je Kupující povinen uhradit Cenu společně s uvedením správného variabilního symbolu platby, což je zpravidla číslo Objednávky.
4.6. Faktury
Pro každou platbu vystaví Prodávající Kupujícímu daňový doklad (obvykle fakturu) a zašle ho Kupujícímu spolu se Zbožím. Pokud není na faktuře uvedeno jinak, řídí se splatnost platnými právními předpisy.
4.7. Prodlení s platbou
V případě prodlení Kupujícího s jakoukoliv platbou nebo její části vůči Prodávajícímu je Prodávající oprávněn po Kupujícím požadovat uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení do dne zaplacení včetně. V případě, že Kupující neuhradí Cenu nebo její část ve splatnosti, odešle mu Prodávající až 3 upomínky o neuhrazení částky e-mailem. Při třetí zaslané upomínce po Kupujícím může Prodávající požadovat za nesplnění povinnosti uhradit Cenu nebo její část uhrazení smluvní pokuty ve výši 500 Kč anebo 1 % z dlužné Ceny Zboží nebo její části, podle toho, jaká částka je vyšší. Smluvní pokuta je splatná do 15 dnů od obdržení výzvy k zaplacení. Zaplacení smluvní pokuty nevylučuje nárok na náhradu škody.
5. Dodací podmínky a převzetí Zboží
5.1. Způsoby doručení
Způsoby doručení Zboží jsou uvedeny na Webových stránkách, případně si Strany mohou způsob doručení sjednat individuálně.
5.2. Doprava a balné
Náklady na dopravu a balné hradí Kupující.
5.3. Nebezpečí škody
Nebezpečí škody na Zboží na Kupujícího přechází okamžikem, kdy Prodávající předá Zboží dopravci anebo přímo Kupujícímu v případě osobního odběru.
5.4. Převzetí Zboží
Kupující je povinen Zboží převzít. V případě, kdy Kupující Zboží nepřevezme, je Prodávající oprávněn po něm požadovat smluvní pokutu a vícenáklady, které mu tímto vzniknou. Smluvní pokuta za porušení povinnosti převzít Zboží činí 500 Kč anebo 2 % z Ceny podle toho, která částka je vyšší. Zaplacení smluvní pokuty nevylučuje nárok na náhradu škody. Prodávající je také oprávněn Kupujícího v případě nepřevzetí Zboží zařadit na seznam nespolehlivých zákazníků a v případě dalšího nákupu bude Kupující povinen zaplatit předem bezhotovostně.
5.5. Vyšší moc
V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), je Prodávající oprávněn prodloužit termín dodání Zboží o dobu trvání vyšší moci.
5.6. Změna dopravce
V případě vytížení kapacit dopravců, či nevhodného zvolení typu dopravy neodpovídajícímu vlastnostem zásilky je Prodávající oprávněn dle svého nejlepšího uvážení změnit způsob dopravy.
6. Odstoupení od Smlouvy
6.1. Odstoupení od Smlouvy Prodávajícím
Od Smlouvy je Prodávající oprávněn odstoupit z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti Zboží nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel Zboží přerušil výrobu nebo dovoz Zboží. Neprodleně v takovém případě informuje Kupujícího e-mailem a do 14 dnů mu vrátí všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od Kupujícího na základě této Smlouvy přijal, a to stejným způsobem, případně způsobem, na kterém se Strany dohodnou. Tato lhůta se prodlužuje případně o dobu, po kterou Kupující je v prodlení s vrácením již případně přijatého dílčího plnění Smlouvy.
6.2. Odstoupení od Smlouvy Kupujícím
Kupující je oprávněn od Smlouvy odstoupit, pokud se lhůta dodání Zboží prodlouží o více než 60 dnů oproti Smlouvě, pokud je Zboží dle oznámení Prodávajícího nedostupné anebo pokud dle oznámení Prodávajícího výrobce, dovozce nebo dodavatel Zboží přerušil výrobu nebo dovoz Zboží.
7. Odpovědnost za vady – reklamace
7.1. Odpovědnost Prodávajícího
Prodávající odpovídá za to, že Zboží odevzdá Kupujícímu anebo přepravci v ujednaném množství, jakosti a provedení.
7.2. Omezení práv z vadného plnění
Kupující práva z vadného plnění nemá, pokud vadu sám způsobil. Vadou Zboží není běžné opotřebení z obvyklého používání. U použitého Zboží není vadou opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
7.3. Vytknutí vad
Po převzetí Zboží je Prodávající povinen zkontrolovat Zboží do 3 pracovních dnů a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství a ve stejné lhůtě případně nahlásit jeho poškození nebo vadu a dále postupovat podle pokynů Prodávajícího.
7.4. Možnosti řešení
Pokud má Zboží vadu, Prodávající určí, jakým z následujících způsobů bude reklamace vyřešena:
7.4.1. odstraněním vady opravou věci;
7.4.2. dodáním nové věci;
7.4.3. přiměřenou slevou z Ceny.
7.5. Náklady
V případě vracení Zboží zpět Prodávajícímu, hradí náklady na tuto dopravu Kupující. Kupující nemá právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace.
7.6. Občanský zákoník
Zde neupravené podmínky uplatnění práv z vadného plnění se řídí Občanským zákoníkem, přičemž ustanovení §§ 2106, 2107, 2108, 2109, 2110 a 2111 Občanského zákoníku se nepoužijí.
8. Další prodej
Kupující je oprávněn Zboží nabídnout k dalšímu prodeji vlastním zákazníkům. Prodávající za tímto účelem poskytne Kupujícímu doporučené maloobchodní ceny Zboží.
9. Závěrečná ustanovení
9.1. Omezení odpovědnosti
Prodávající odpovídá Kupujícímu za škodu způsobenou hrubým nebo úmyslným porušením Smlouvy, nejvýše však do výše skutečně uhrazené Ceny za Zboží, a to v posledním měsíci před vznikem skutečnosti, která vedla ke vzniku újmy Kupujícího. Ušlý zisk se nenahrazuje v žádných případech.
9.2. Změny Podmínek
Prodávající může tyto Podmínky a jejich znění doplňovat a měnit. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek. Aktuální znění bude vždy dostupné na Webových stránkách.
9.3. Práva k Webovým stránkám
Všechna práva k Webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží Prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat Webové stránky nebo jejich část bez souhlasu Prodávajícího.
9.4. Spory
Jakékoli spory související se Smlouvou budou řešeny výhradně podle českého práva a budou řešeny příslušnými soudy České republiky podle sídla Prodávajícího.
9.5. Neplatnost nebo neúčinnost
Bude-li některé ustanovení Podmínek prohlášeno za neplatné nebo neúčinné, jsou ostatní ustanovení Smlouvy a Podmínek nadále platná a účinná, lze-li je oddělit. Namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení Podmínek nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému nebo neúčinnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
9.6. Postoupení práv a povinností
Prodávající je oprávněn postoupit práva a povinnosti ze Smlouvy na třetí osobu, s čímž Kupující souhlasí.
9.7. Písemná forma
Za písemnou formu bude považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv, ledaže je v těchto Podmínkách či Smlouvě sjednáno jinak.
9.8. Osobní údaje
Prodávající zpracovává údaje Kupujících, případně jejich zaměstnanců nebo spolupracujících osob, více zde.
Tyto Podmínky platí od 15.08.2023